hello! Im Sim Simi
Schaa AL Hassan

cerita pagi selasa
salam readers :face12:
hujan pepagi ni .
anda sedap tidur .
saye tak boleh tidur sbb baru pas anta en.NORMAN pergi kerja :face69:
lebat gelaa hujan pagi ni .
sampai umah aku pong naek banjer :face53:
yerk , umah buwok je .
dok kampung plak :face17:
tapi untunglah kan dawi merempat umah uwanx . huhu
time aku pg hantar bapak aku g keje tu , ade sumeting wat aku agak terase pilu kowt . haish :face10:
dalam tengah hujan lebat + petir ,
aku nampak seorang lelaki dgn anaknye .
naek motosikal dlm hujan lebat tu .
sayu je hati aku tengok bapak dye tak pakai baju hujan but anak dye diselimuti seluruh badan dgn baju hujan :face61:
sampai aku tataw anak laki ke popuan sbb nampak kasut je .
tetibe aku teringat bf aku cite smlm .
dye ate dye tewingen nak jadi kecik . nak dok kat bakul depan .
dye suke .
lagilagi time hujan . baba dye kai kan baju hujan sampai tak nampak jalan :face12:
dye rase dilindungi :face71:
yeah . mmg rase dilindungi sangat kalau kite ade seorang HERO yang bernama ABAH , BABA , AYAH , PAPA , DADDY , ABI , WALID dan sewaktu dengannye lah .:face69:
tetibe aku bayangkan kalau abah aku kene cm tu .
kesian nye .:face36:
dah lah kesejukkan , kene simbah dgn air plak tu .
pepaham jelah mereka yang naek lori dan kereta ni .
nak cepat sume mereka langgar .
siyesly aku mank cian at pacik tu .
belum tentu anak dye akan protect dye dari hujan bila dah besar nanti kan . haish
ekcely pengorbanan mak+bapak mank tade perbezaan .
duedue protect kite .
duedue bg kite makan .
duedue bg kasih sayang .
aku salu bezakan abah aku tak sayang aku .
aku salu majok dgn dye .
mase aku drive tadi tetibe airmate aku meleleh tewingat abah aku .
aku tak penah lupe bile abah aku menangis bile amek report card aku form3 .
sangat terok keputusan aku sbb aku leka berbuyprend time tu :face67:
sorry abah :face16:
mmg adek aku ade tapi dye kurang harapkan adek aku .
sbb laki . banyak maen . hurm
sbb tu ake decide nak sambung study .
aku nak abah bangge dgn aku .
tu semangat bile aku susah nak hadapi exam barubaru ni :face57:

banyak bende dah aku wat yg saketkan hati abah .
sebelum terlambat , baik aku mintak maaf cepatcepat .
sbb aku harihari main atas jalan .
memandu dan menunggang .
abah jugak .
sbb abah aku haulier drivers
kalau pape jadi aku tanak jadi anak derhake :face16:
bila solat aku tak pernah mintak umur aku panjang .
aku salu mintak umur mak+bapak , mama+baba aku yang panjang .
bagi aku , aku mati dulu pon tape dari mereka . :face22:

moral story : sayangi ibubapa kite sementara mereka masih bernafas :face21:

Labels:


|