hello! Im Sim Simi
Schaa AL Hassan

setuju kerwh ?
hey hey hey
:a3: aku tak percaya cita . aku tak percaya cinta . huhu
tetibe je kan .
selama 2 tahun aku dalam industri sosial ni kan (ayatmintakaki)
banyak yg aku dah pelajari .
susah senang .
baik buruk nye laman sosial ni sume dah tahu .
tapi still ramai yg nak amek risiko terutama aku sendiri :face10:
melalui laman so sial ni :

:25: boleh cari kawan ramai-ramai
:25: musoh boleh jadi kawan
:25: tempat mencari jodoh
:25: tempat untuk mengembangkan otak yg tak kembang
:25: tempat untuk menilai and follow trend terkini
:25: senang untuk tanye khabar , jimat kredit
:25: tempat untuk jd hot dan dikenali ramai
:25: tempat untuk buadd bisnes
:25: tempat untuk dapatkan information terkini
:25: tempat untuk jejak kasih
:25: tempat untuk meluahkan perasaan
:25: mengikuti perkembangan seseorang


tapi bila dah salah guna , kebaikan tuu dah hilang dan mungkin takan muncul lagi .
bila laman so sial ni disalah guna , akan :

:22: merosakkan hubungan kekasih
:22: meruntuhkan hubungan suami isteri
:22: merosakkan persahabatan dan talian adik beradik , sedaramara
:22: di jadikan tempat jual badan
:22: di jadikan tempat untuk menipu orang
:22: di jadikan tempat untuk curang
:22: di jadikan tempat orang memaki , menyindir dan menyakitkan hati orang lain
:22: di jadikan tempat untuk menayang gambar-2 seksi seksa korang
:22: di jadikan tempat untuk menyihir sesape yang tidak disukai
:22: di jadikan tempat bergosipp dan mengata
:22: tempat untuk memalukan diri sendiri
:22: tempat untuk memalukan orang
:22: tempat untuk mencari publisiti murahan
:22: lupa tanggungjawab dan leka

so , dalam banyak ni semua and half penah jd pada aku and bf , kawan-2 , sedare mare jugak .
dalam 5000 friendlist aku ni dalam 30-40% je aku kenal .
yang lain haram bin jadah :123:
aku tak sombong dan tak kacau orang .
dan aku tak suke orang kacau aku and bf .
if kau rase aku batak sgt dgn bf aku ke ape ke , kaw boleh jalan .
bukan batak , cume taknak mengiyakan katekate dye.

'one day , fb ni akan merosakkan hubungan kite beby'


and perkataan tuu yg aku text kat dye malam td .
so , masingmasing yg dah berpasangan , beware laa .
banyak buaye jantan dan betine dalam fb ni .
and untuk kawan-2 jugak .
banyak konflik yg salah faham antare kawan-2 aku .
ade yg aku dah cerita baik-2 . and yg ego tuu , boleh jalan jugak .
yg penting aku tahu ape aku buad .
aku tak kesah amek risiko ni sebab aku tahu ape penyelesaian nye .

quotes

tak ramai yang suke bila kite menangis dan ramai yang 'BIG CLAP' bila tahu kite jatuh .
fikir-fikir sebelum kena batang hidung sendiri

salam


|