hello! Im Sim Simi
Schaa AL Hassan

luahan hati :/
ermmm .
aku tengok kan kelas aku tuu dah macam hape dah .
gaduh sane sini .
si POLAN mengumpat si POLAN .
dulu akrab macam belangkas .
now ? sorang sini sorang sana .
okeng aku tak dok hostel so aku memey tak tahu ape yg berlaku .
baik girl baik boy semua sama .
aku tak paham dan taknak paham ape yg terjadi sebenarnya .
bila tanye si A , dye burokkan si B . bila tanye si B dye burokkan si A plak .
tanye C ? tataw plak kate nye .
yess guys , memang kite lain keturunan , lain bahasa , lain negeri , lain pendapat dan segelintir lain agama tapi kite satu bangse , satu negara .
bangse melayu , negara MALAYSIA .
sumpah aku teringin tgk kite satu cam memula dulu guyss .
ape dah jd dgn kite .
byk yg aku dah pelajari since masok kolej .
kite study same-2 , kite game same-2 , gurau same-2 , gelak same-2 , bahan lecturer same-2 .
but now ? what happen with us guyss ?
what happen ?
aku tahu ada antare korang yg lagi tua dari aku .
aku mmg hormat , aku tak pernah marah or whatever .
mintak duit pun sopan je cakap . even korang tak pernah hargai aku .
tapi sesekali , korang kena buang ego dalam diri tuu guys .
korang nak org respect korang tapi korang sendiri tak respect diri sendiri .
orang takkan nampakkan kebodohan kite melainkan kite sendiri yg tunjuk .

aku mmg suke buat status pedas-2 kat fb .
tp fb , fb punye pasal lah .
see , dalam kelas aku okeng rite ?
kau musuh org lain ke kau kawan ke bf/gf ke , sume aku layan biasa je .
ta penah nak masam muka dgn sesape .
ape dah jadi dgn DPP class .
bangse lain pandang kite tapak kaki je .
kalau melayu tak tolong melayu , bangse lain 'BIG CLAP' guyss .

wake up lah korang . be matured sikit .
jgn macam budak-2 .
bila orang tegur merajuk , touching .
gurau sikit sampai nak fight , bunuh-2 bagai .
orang tak pandang kau power , orang pandang kau bodoh lagi ade .
nak bunoh bangse sendiri .

yess , memang aku tade hak nak create jalan hidup korang .
tp aku bertanggungjawab atas ape yg berlaku dlm kelas kite .
aku cume nak kite sume cm dulu .
satu padu like before .
i really miss that memory .
kekadang aku perhati je ape yg terjadi .
aku tak mampu nak buat ape-2 sebab korang lebih tua dari aku , lebih besar , lebih bagus , lebih pandai kan ?
so , ape gune ade leader rite ?
memasing boleh jage diri .
perlu ke aku as leader ?
sumpah aku tak pernah anggap leader dlm kelas tu .
sebab aku nak kite same-2 cm dulu .
happy cm dulu .
bunag2 lah sikap dendam , dengki and whatever .
tak kemana sume tu .
ego seseorang tu akan makan diri bila dye tak tahu mengawalnye .


aku hope for next semester nanti ade perubahan .
berbaik-2 lah dgn senior sebab kite baru . mereka lebih awal belajar .
jgn pk kan umor .
bila kite hormat orang , baru orang hormat kite .
and junior , berbaik-2 lah sesame sendiri .
kalau kite bersatu , insyaallah boleh berjaya dalam ape-2 game , event .
trust me guys .
korang pk lah cm ne nak wat CB project kalau perangai korang cm ni ?
gadoh sume mmg jahanam project ni .
tak caye tgk lah .

hopefully guyss , change our attitude and make people , parent proud with our success .
hayatilah 2tahun 6bulan ni dgn kenangan manis . bukan pahit .
kbye

:54: nak dengar , dengar lah . tanak abaikan je .
jgn ade yg nak masam muke dgn aku plak pas nii .

|